Ana içeriğe atla

2016-2017 BAHAR - DERS KAYIT DUYURUSU

İlan Tarihi: 10 Şubat 2017 Cuma

 

 

 

Sevgili Öğrencilerimiz,

 

Öncelikle 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında hepinize başarılar diler, güzel bir dönem geçirmenizi temenni ederiz.

 

Kayıt yenileme ve ders seçme işlemi, “Yıldız Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 20/b- ç”ye göre; akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde, “YTÜ Ders Kayıt ve Seçim Esasları” doğrultusunda yapılmak zorundadır.  

 

Ders Kayıt İşlemlerine ilişkin kılavuzlar Öğrenci Daire Başkanlığı web sayfasında 

 

www.ogi.yildiz.edu.tr adresinde

 

http://www.ogi.yildiz.edu.tr/ogi/7/Bahar-Yar%C4%B1y%C4%B1l%C4%B1-Ders-Kay%C4%B1tlar%C4%B1/25

 

başlığı altında duyurulmuştur. Kayıt yenileme ve ders seçimi yapılmadan önce bu kılavuzun dikkatlice okunması gerekmektedir.

 

Yukarıdaki klavuzdaki açıklamaların yanında yeni dönemde kayıtlarda problem yaşanmaması için aşağıdaki belirtilen hususların özellikle dikkate alınması gerekmektedir.  

 

  1. Kayıtlar 13-19 Şubat 2017  tarihleri arasında USIS sistemi üzerinden randevulu olarak yapılacaktır. Bu tarihler arasında almak istediğiniz derslere mutlaka  kaydolmalısınız. Ders kayıtları, aşağıda belirtilen tüm randevu günlerinde saat 08:00 itibariyle başlayacaktır.

 

Randevu Günü ve saati

Sınıf/Yarıyıl

13 Şubat 2017

4.sınıf                (7. yarıyıl ve sonraki yarıyıllarda kayıtlı öğrenciler)

14 Şubat 2017

3. ve 4. sınıf     (5. yarıyıl ve sonraki yarıyıllarda kayıtlı öğrenciler)

15 Şubat 2017                             

Tüm öğrenciler 

16-19 Şubat 2017

Tüm öğrenciler

 

2.      Mazeretli öğrenciler dışındaki tüm öğrenciler kayıtlarını otomasyon sisteminden yapmak zorundadırlar. Ders alma dilekçesi ile derse kayıt söz konusu olamayacaktır ve tüm ders kayıt işlemlerinde otomasyon sisteminin verileri esas alınacaktır. Aşağıda verilen özel durumlarından dolayı, çakışma sebebiyle dilekçe ile ders alma durumunda olan öğrencilerin mutlaka bölümümüz web sitesinde yer alan Ders kayıt yenileme dilekçesini doldurmaları ve 20-21-22 Şubat 2017 tarihlerinde bölüme başvurmaları gerekmektedir.

 

Ders Çakışması Durumunda Diğer Programdan (I/II. Öğretim) Ders Alma Taleplerinde kabul koşulları

·         2010 öncesi girişli öğrenciler (26.01.2012 tarihli Senato kararı gereği)

·         ÇAP öğrencileri

·         2016-2017 Bahar döneminde kesin mezuniyet durumu (Bölüm Kurulu kararı)

·         Mühendislik Tamamlama öğrencileri (Servis Dersleri)

·         Kapanan Seçimlik Dersler

 

“Ders kayıt yenileme dilekçesi” (indir)

 

3.      Kayıt tarihleri içerisinde kayıtlarını tamamlayamayan öğrenciler  “Yıldız Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” Madde 20/c’ ye göre aşağıda sıralanan mazeretlerini bildiren belge ile yarıyılın ilk iki haftasının sonuna kadar Elektrik Mühendisliği Bölüm Başkanlığı’na başvurmalıdırlar.

c) Mazeret durumunda kayıt yenileme;  kayıt yenileme süresi içerisinde hastalık, doğum, doğal afetler, tutukluluk, mahkumiyet ve askerlik gibi önceden öngörülemeyen mazereti nedeniyle ……………

4.      Akademik takvimde belirtilen tarihler dışında kayıt işlemleri yapılamayacaktır. Ders kayıt sorumluluğu tamamen öğrencinin kendisine aittir.

5.      Ders kayıtlarını yapacak özellikle birinci sınıf öğrencilerimizin öncelikli olarak bölümümüz ders planındaki ilgili yarıyıldaki derslerin tamamına yazılmaları önerilmektedir.

6.      Ders kayıtlarını yapacak diğer öğrencilerimizin ise öncelikli olarak varsa bulundukları yarıyıldan alt yarıyıllardaki derslere, sonra bulundukları yarıyıllardaki derslere ve daha sonra isterlerse kredi sınırı aşılmamak üzere üst yarıyıllardaki derslere yazılmaları önerilmektedir.

7.      I. Öğretim öğrencileri sadece I. öğretime açılan dersleri; II. Öğretim öğrencileri sadece II. öğretime açılan dersleri alacaktır. (Madde 2’de açıklanan durum hariç)

 

8.      2016-2017 Bahar döneminde  Dönem dışı ders açılmayacaktır.

 

9.      Öğrenci, ilk kez yazıldığı dersler ile devamsızlığı nedeniyle tekrarlayacağı teorik derslerin en az % 70’ine, teorik ders dışındaki her türlü uygulama çalışmasının en az % 80’ine devam etmek zorundadır.

10. Kapanan dersler akademik takvimde belirtilen tarihte (20 Şubat 2017, saat 12:00’ye kadar) Bölüm web sayfasında ilan edilecektir. Kapatılan ders/derslerin yerine, (maksimum kredi sınırı içerisinde olmak kaydıyla) yeni ders seçmek isteyen öğrenciler  20-22 Şubat 2017 tarihlerinde dilekçe ile Bölüm Başkanlığına başvuracaklardır. Bu tarihlerde USIS Sistemi üzerinden öğrencilerimiz ders seçim işlemi yapamayacaktır. Yeterli öğrenci yazılarak açılmış derslere yazılan öğrenciler, bu tarihlerde ders seçim işlemi yapamayacaktır.

NOT: Seçtiğiniz derslerin kontenjan yetersizliğinden dolayı kapanma ihtimaline karşı, 17-20 Şubat 2017 tarihlerin Bölümümüz web sitesini ve aldığınız diğer dersleri veren Bölümlerin web sitelerini mutlaka kontrol ediniz.

11.  Mühendislik Tamamlama Öğrencileri: Mühendislik tamamlama öğrencilerinin ders seçimi sırasında problem yaşamamaları için 2012 Eğitim Planında ders dili Türkçe olan dersleri seçmeleri gerekmektedir. Bu dersleri Mühendislik tamamlama öğrencileri dışında diğer öğrenciler seçemezler.

12. Ön Koşullu Ders: Bologna sistemine geçildikten sonra bazı derslerimize ön koşul getirilmiştir. Bundan dolayı ders seçimlerinizde, dersin ön koşulunun olup olmadığına dikkat ediniz.

13. Ders müfredatları için sadece  http://www.bologna.yildiz.edu.tr/  web sitesini esas alınız.

 

 

DİKKAT !!!  03 Mart 2017 tarihinden sonra her ne sebeple olursa olsun ders kaydı yapılamayacaktır.

 

 

 

ÖNEMLİ NOTLAR (YTÜ ders kayıt kılavuzundan alınmıştır.)

AGNO’su iki yarıyıl üst üste 2.0’nin altında olan (5.yarıyıldan itibaren) Lisans öğrencileri, bulundukları yarıyıl ve üst yarıyıllardan ders alamazlar. Bu öğrenciler, alt yarıyıllarda alıp başarısız kaldıkları dersler ile alt yarıyıllardan daha önce almadıkları dersleri alabilirler.

Maksimum Kredi Sınırı : Öğrenim sürelerine bakılmaksızın tüm öğrenciler, bir yarıyılda derslerin çakışmaması koşulu ile en fazla 27 kredilik ders alabilirler. AGNO’su 3.00 ve üzerinde olan öğrenciler 33 krediye kadar ders alabilirler. Üniversitemize yeni başlayan birinci sınıf öğrencileri en fazla 27 kredilik ders alabilirler.

Ders Tekrarı (Ders Saydırma) : Ders tekrarı (Ders saydırma), not yükseltmek için veya başarısız olunması nedeniyle zorunlu veya seçimlik kategorisindeki bir dersin, tekrar alınması durumudur.

•Tekrarlanmak istenen ders (zorunlu veya seçimlik) aynı kodlu ise, öğrenci otomasyon sistemi, otomatik olarak saydırma işlemi yapar.

•Ancak, daha önce alınan bir seçimlik ders yerine başka bir seçimlik dersin alınması durumunda, sistem saydırma işlemini otomatik olarak yapmadığından öğrencinin kendisinin, ders kaydı sırasında sistem üzerinden saydırma işlemini yapması gerekir.

•Tekrar alınan dersin daha önceki başarı notu, dersin tekrarlandığı yarıyılın AGNO hesabına katılmaz, tekrarlanan dersin son başarı notu geçerlidir.